دفتر اسناد رسمی 1147 تهران

گواهی امضای الکترونیک

  • برای دریافت امضای دیجیتالی اشخاص حقیقی و یا حقوقی ابتدا نسبت به  ثبت درخواست گواهی الکترونیکی و دریافت کد رهگیری در سامانه  صدور گواهی مرکز میانی عام  اقدام نماید و پس از اخذ کد رهگیری به این دفتر مراجعه نمایید .
  •  
  • می توانید جهت خرید توکن سخت افزاری از طریق این دفتر اقدام نمایید .
 
 
 

• یکی از زیرساخت های لازم برای تبادل اطلاعات وجود بستری امن برای تایید هویت و شناسایی اشخاص می باشد ، بطوریکه این بستر مورد تایید قانون و از نظر قضایی نیز معتبر باشد . امضای الکترونیکی با توجه به موارد مندرج در”قانون تجارت الکترونیکی”و “دستورالعمل اجرایی گواهی الکترونیکی دفتر میانی دولتی عام”این نیازرا کاملاً مرتفع می نماید و به اشخاص اجازه می دهد تا در بستری کاملاً امن تبادل اطلاعات نمایند. گواهی یک سند الکترونیک یا امضاء شده است که توسط مرکز صدور گواهی الکترونیکی برای یک شخص یا سازمان صادر می‌شود و با استفاده از اطلاعات درون آن می‌توان براِی شناسایی دارنده گواهی و برقراری ارتباط امن با وی اقدام نمود.

  • برای دریافت امضای دیجیتالی اشخاص حقیقی و یا حقوقی ابتدا نسبت به  ثبت درخواست گواهی الکترونیکی و دریافت کد رهگیری در سامانه صدور گواهی مرکز میانی عام
  • اقدام نماید و پس از اخذ کد رهگیری به این دفتر مراجعه نمایید .

• سخت افزاری که گواهی امضای الکترونیکی شما توسط “دفتر ثبت نام صدور گواهی الکترونیکی” بر آن درج میگردد. این سخت افزار در مدلهای مختلفی در بازار موجود است .از طریق این دفتر می توانید نسبت به تهیه توکن اقدام نمایید .

شما میتواند توکن مورد تأیید سامانه را از بازار تهیه و جهت اخذ گواهی امضای الکترونیکی به “دفتر ثبت نام صدور گواهی الکترونیکی ” ارائه نماید. توکنهای مورد نیاز را می توانید از طریق این دفتر تهیه نمایید .

در صورت مفقود شدن توکن حاوی گواهی امضا، پس از اطلاع رسانی توسط کاربر به رابط دستگاه، باید بلافاصله طی نامه رسمی از سوی مقام مسئول دستگاه و با ارائه مدارک مربوط به درخواست ابطال گواهی به “دفتر ثبت نام صدور گواهی الکترونیکی” ، نسبت به ارائه درخواست ابطال گواهی امضای کاربر مربوطه اقدام گردد تا امکان هرگونه سو استفاده از گواهی امضای مفقود شده توسط افراد دیگر از بین برود. قابل ذکر است در صورتی که گواهی امضای کاربر ابطال نگردد ممکن است توسط افراد دیگر که به آن دست یافته اند مورد سو استفاده قرار گیرد و عواقب اتفاقاتی از این دست بعهده مقام مسئول خواهد بود.

گواهی امضای الکترونیکی هر فرد بستگی به اینکه زمان اخذ کد رهگیری یکساله یا دو ساله انتخاب شده باشد بمدت یکسال یا دو سال از زمان تولید گواهی معتبر بوده و پس از مدت مزبور منقضی می شود.

هزینه صدور به منظور صدور مجدد گواهی امضای الکترونیکی، در صورتی که توکن وجود داشته باشد، نیازی به خرید مجدد این سخت افزار نبوده و فقط گواهی امضا پرداخت شود.

با دوبار کلیک بر روی آیکون برنامه ی توکن و لاگین میتوانید اطلاعات توکن خود را مشاهده کنید. در این بخش با انتخاب نام گواهی خود و کلیک روی دکمه certificate view در سمت راست پنجره وارد تب detail شوید. گزینه valid to تاریخ انقضای گواهی امضا را نمایش میدهد.

پس از اجرای برنامه ePass و انتخاب گزینه change user pin رمز توکن قابل تغییر خواهد بود.

نوع گواهی: متقاضی مستقل ، محصول: شخص حقیقی مستقل

برای اطلاع دقیق از نوع گواهی بخش تامین کننده، مناقصه و مزایده با شماره ۰۲۱۴۱۴۵۶ تماس بگیرید.

خیر – بروری هرتوکن تعداد ۵ عدد گواهی امضاء می توان ثبت نمود و همه باید متعلق به یک شخص باشد و گواهی امضای اشخاص مختلف را نمیتوان برروی یک توکن ثبت نمود .